نقشه داعش برای هدف گرفتن حرم امامین عسکریین (ع)-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

نقشه داعش برای هدف گرفتن حرم امامین عسکریین (ع)

طرح گروه تروریستی «داعش» برای هدف قرار دادن حرم مقدس امامین عسکریین (ع) و تجمع شهروندان عادی در سامرا خنثی شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 01
کد خبر: ۱۱۱۸۴۱

به گزارش راهبرد معاصر، منابع عراقی اعلام کردند که داعش قصد داشت با انجام عملیات تروریستی گسترده، مکان‌های مذهبی، بازار‌ها و تجمع شهروندان را در سامرا هدف قرار دهد.

در همین راستا یک مقام امنیتی فاش کرد که عملیات تروریستی داعش برای هدف قراردادن شهر مقدس سامرا افشا و خنثی شده است.

وبگاه «بغداد الیوم» به نقل از این مقام نظامی نوشت که اطلاعاتی دریافت شد که داعش قصد دارد با انجام عملیات تروریستی گسترده بازارها، تجمعات انسانی و حرم امامان معصوم هادی (ع) و حسن عسکری (ع) را هدف قرار دهد.


وی افزود که داعش قرار بود برای انجام این عملیات تروریستی یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده را از مسیر ناحیه «اسحاقی» وارد سامرا کند.



گفته می‌شود که نیرو‌های نظامی و امنیتی عراق در عملیات خود علیه تروریست‌ها به افراد بومی و ساکنان محلی مناطق که با آن‌ها در دادن اطلاعات از عناصر داعش و تحرکات آن‌ها همکاری می‌کنند، تکیه دارند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

گفته می‌شود شمار عناصر تروریستی داعش در هسته‌های خفته آن در سراسر عراق، حدود ۶ هزار نفر است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار